Saturday 17 November 2012

oh PALESTINA!

apakah perasaan anda jika malam ini anda tidur,dan secara tiba2 anda terjaga terdengar akan dentuman2 yang kuat di luar rumah.dan apabila anda keluar dari pintu bilik,anda mendapati rumah anda hancur separuh dan ketika iu ramai menjerit ketakutan dan meminta tolong?kelihatan di udara peluru2 berterbangan,pesawat2 askar negara dan musuh saling bertempur.

dan bagi aku,seriously aku takut..sungguh,,aku amat kagum dengan kekuatan,ketabahan,ketenangan,keberanian yang ada pada wanita,kanak-kanak,syabab,pemuda,pejuang di palestin!!MasyaAllah..aku betul2 sedih sebab tak mampu menyalurkan sedikit sumbangan pun pada mereka..melainkan doa,memboikot,share input2 bermanfaat di fb dan mengajak manusia..semoga Allah pandang usaha aku..aku takut,,sungguh aku takut jika ditanya pada hari kebangkitan nanti oleh saudara2ku yang tertindas,akan apa yang telah aku lakukan untuk membantu mereka...Allah..Allah..bantulah aku ya Allah..bantulahh..

senak hatiku,sedih melihat hasil perkongsian gambar dari page2 yang dipercayai,ramai kanak2 yang tercedera dan syahid..Allah..jika kita lihat kanak2 mereka,,sungguh!!mereka amat matang berbicara..bukan seperti kita di Malaysia..sedangkan yang sudah menjangkau angka puluhan juga sering berkata yang lagha,bergurau yang tidak kena?sungguh teman2,jika engkau liha video yang memaparkan pertanyaan dimanakah tentera2 dari negara sekian2??mengapa tidak datang membantu kami?kenapa masih berpecah belah?runtun hati ku...ya Allah,,,bantulah saudara2ku disana..bantulah ya Allah..

kuatkanlah semangat kami di Malaysia ya Allah,,untuk beribadah secara istiqamah padaMu..sungguh,aku takut apabila seorang temanku berkata,,jangan sampai perbuatan kita yang berdosa pada Allah ni menyebabkan doa rakyat Palesin tertahan..Allah,,sungguh sebenarnya kami bersaudara..Allah,,kuatkanlah ukhuwah di kalangan kami supaya kami bersatu menegakkan islam dimuka bumi ini..Allah..Allah..

mari sama2 kita baca doa qunut nazilah untuk rakyat palestin,rohingnya,dan dimana sahaja umat islam tertindas..



dan sungguh,,mohon sungguh2 ni..tolonglah boikot keluaran produk mereka ni..be aware..kita boleh,,memang kita lihat ianya sedap,,tapi yakinlah..Allah akan ganti yang lebih sedap di syurga Allah nnti..itu yang selalu aku tanamkan dalam hati..janganlah cepat terbuka,terliur dengan produk2 terbaru..insyaAllah,,yakinlah dengan reward Allah..yallah syabab!!!










sharing is caring.jom tambah saham akhirat! :)

No comments:

Post a Comment